Veelgestelde vragen

1Wat houdt de Meubeltaxi in?
Door gebruik te maken van onze Meubeltaxi, plannen we uw vervoer in, in combinatie met andere opdrachten. Zo deelt u dus in de kosten, en valt er veel geld te besparen! Bij Smaragd Express is het extra voordelig om door middel van combi-ritten uw (aangekochte) goederen te laten vervoeren. Dit gebeurd binnen maximaal 14 dagen, en kan door heel Nederland en Vlaanderen (België). De prijs krijgt u als offerte standaard toegezonden. Bij spoed of specifiek transport van uw goederen graag datum en tijd aangeven. Ook hiervoor ontvangt u een zeer scherp tarief!
2Hoe werkt de Meubeltaxi?
Wanneer u gebruik wilt maken van de Meubeltaxi zullen wij na ontvangst van de opdracht en gegevens (adressen en telefoonnummers) uw transport inplannen. Wij maken zowel een afhaal- als bezorgafspraak met de juiste partijen. Mocht er tijd tussen afhalen en bezorgen zitten, dan zullen wij de goederen in ons magazijn opslaan. Wij hanteren bij beide afspraken een tijdsvenster van maximaal 4 uur. Wij zullen deze informatie tijdig met u delen, zodat er geen onnodige wachttijden ontstaan.
3Hoe vind een betaling plaats?
Betaling kan vooraf per factuur, of bij bezorging van de goederen contant bij onze medewerker. Onze voorkeur gaat uit naar contante betaling (klant moet gepast betalen) bij aflevering, hierbij wordt altijd achteraf per mail de factuur toegezonden. Bij verhuizing en vervoer van- en naar het buitenland kan er sprake zijn van een aan- of volbetaling.
4Zijn mijn goederen verzekerd tijdens het transport?
Alle goederen zijn standaard €3,40 per kg inclusief btw verzekerd met een eigen risico van €75. Extra of aanvullend verzekeren is mogelijk, vraag ernaar bij de offerte aanvraag. Alle goederen met gebruikssporen en/of slijtage zijn standaard uitgesloten van verzekering.
5Kan ik een vrijblijvende offerte ontvangen?
Alle offertes zijn geheel vrijblijvend. In de meeste gevallen wordt u binnen 10 minuten van een scherpe offerte voorzien. Wanneer er sprake is van een grotere opdracht, zal de offerte binnen maximaal een uur in uw mailbox staan. In de avond/nacht uren en weekenden kan het soms iets langer duren dan gewoonlijk.
6Komen jullie altijd alle afspraken na?
Wij krijgen veel meldingen van klanten die door andere verhuisbedrijven in de steek zijn gelaten, bijvoorbeeld op de dag van de verhuizing zelf. Wij nemen onze verantwoordelijkheid, en staan wat er ook gebeurd op afgesproken moment voor u klaar!
7Kan er bij jullie gepind worden?
Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om bij ons te pinnen. Wij zijn bezig met het vinden van de meest geschikte manier dit mogelijk te maken. Zodra pinnen mogelijk is zullen wij dat duidelijk kenbaar maken via onze website.
8Hoe werkt de betaling van mijn marktplaats-aankoop die jullie ophalen?
U kunt het aankoopbedrag van uw nieuwe aanwinst naar ons overmaken. Wij zullen dit bedrag contant aan de verkopende partij overdragen als rembours. Op deze manier bent u er zeker van dat uw aankoop dan ook veilig (geen marktplaats fraude) in onze handen komt. Ook kunnen wij uw meubel/item inspecteren op eventuele (niet aangegeven) schade. Hiervoor vragen we een kleine vergoeding van €9,95.
9Kunnen jullie oude spullen naar de stort/grove vuil brengen?
Wij kunnen uw spullen naar de stort brengen. Per regio gelden verschillende regels, en in sommige gevallen zult u (tbv legitimering) voor onze medewerkers uit moeten rijden naar de afstortplaats.
10Bieden jullie extra services?
Op onze pagina extra services kunt u informatie lezen over de extra services die wij aan kunnen bieden. Voor deze extra services vragen wij een kleine toeslag.